Κατασκευή Ιστοσελίδας

Κατασκευή ιστοσελίδας

Απλή υπόθεση ή κρίσιμο εργαλείο;

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας πολύ συχνά παρουσιάζεται ως απλή υπόθεση. Αν κάποιοι σας πείσουν για αυτό, το αποτέλεσμα για την εταιρεία σας θα είναι μία τυπική ιστοσελίδα που θα υπάρχει στο διαδίκτυο. Μία ακόμη ανάμεσα σε πολλές άλλες, επειδή απλώς το προβλέπει η ανάπτυξη της τεχνολογίας ή γιατί το επιβάλλει ο ανταγωνισμός. Αυτό όμως επιθυμείτε για την επιχείρησή σας; Ή μια σελίδα – εργαλείο για την επίτευξη των στόχων σας, που θα εκφράζει τις αξίες της εταιρείας σας διαχρονικά, θα προσελκύει τους χρήστες του διαδικτύου, θα είναι λειτουργική και θα τους βοηθά να παραμείνουν περισσότερο χρόνο, χαρίζοντας τους μία ευχάριστη εμπειρία;

Μία ιστοσελίδα χτίζεται σωστά με βάση τους δικούς σας ξεκάθαρους στόχους και με την επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη.

Αρχικά βήματα για να την κατασκευή μιας ιστοσελίδας

Η ιστοσελίδα που θα φτιάξετε, θα πρέπει να εκφράζει εσάς, να σας εμπνέει, να προβλέπει τις δικές σας ανάγκες.

Κατανοήστε

Κατανοήστε και αποσαφηνίστε τους στόχους της ιστοσελίδας σας. Σκεφτείτε για ποιο λόγο θέλετε μια σελίδα στο διαδίκτυο και τι θέλετε να πετύχετε μέσα από αυτή.

Συγκεντρώστε

Συγκεντρώστε το απαραίτητο και κατάλληλο περιεχόμενο που έχετε στη διάθεσή σας. Αν χρειαστεί προσαρμογή στα δεδομένα της ιστοσελίδας, μπορούμε να σας βοηθήσουμε με εξειδικευμένο κειμενογράφο της εταιρείας μας.

Δημιουργήστε

Δημιουργήστε έναν όσο το δυνατό πιο λεπτομερή χάρτη της ιστοσελίδας σας. Σκεφτείτε ποιες σελίδες και υποσελίδες θα χρειαστείτε και το περιεχόμενο που θα πρέπει να περιέχει η κάθε σελίδα.

Επιλέξτε

Επιλέξτε τη δομή και τον τύπο της ιστοσελίδας που θα σας άρεσε περισσότερο για να τον συζητήσουμε μαζί.

Αναζητήστε

Αναζητήστε φωτογραφικό υλικό, που έχετε στη διάθεσή σας. Σκεφτείτε πρόσθετο υλικό που θα πρέπει να συμπληρωθεί με μια νέα ενδεχόμενη φωτογράφιση. Εμείς από την πλευρά μας είμαστε σε θέση να προμηθευτούμε φωτογραφικό υλικό από φωτοθήκες και να συμπληρώσουμε τις ελλείψεις σας.

Αποφασίστε

Μελετήστε και αποφασίστε αν το κόστος αυτής της ενέργειας θα έχει πραγματικό όφελος για εσάς και πως θα γίνει απόσβεση από την επένδυσή σας αυτή.

Συνεργαστείτε

Εαν δεν διαθέτετε Brand Manual, συνεργαστείτε με το γραφίστα ή τη διαφημιστική σας και αποσαφηνίστε όλα τα εικαστικά στοιχεία που συνθέτουν την εταιρική σας ταυτότητα (λογότυπο, χρωματικές παλέτες, διαστάσεις, κατάλληλα εικαστικά κλπ). Ανεξάρτητα από την προσωπική σας αισθητική, πρέπει αυτή να είναι εναρμονισμένη εικαστικά με την υπάρχουσα εταιρική ταυτότητα που έχετε ήδη χτίσει.

Γιατί να φτιάξω μια σωστή ιστοσελίδα;

Πολλές φορές ίσως έχετε αναρωτηθεί: Γιατί να φτιάξω μια ιστοσελίδα; Γιατί να μπω στον κόπο και τα έξοδα; Μήπως επειδή έχουν όλοι; Επειδή συνηθίζεται; Σίγουρα όχι για όλα αυτά, αλλά γιατί είναι απαραίτητη.

Χωρίς την ιστοσελίδα, η επιχείρηση σας «δεν υπάρχει». Είναι το διαβατήριό σας απέναντι στους πελάτες σας ή ακόμα και στις ξένες αγορές. Μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά αν κάποιος σας αναζητήσει και δεν έχετε ιστοσελίδα, θα αμφισβητήσει ακόμα και την ύπαρξη της εταιρείας σας. Όπως αν προσπαθούσατε να ταξιδέψετε χωρίς διαβατήριο.

Οι μεγάλες και επιτυχημένες εταιρείες το γνωρίζουν καλά και για αυτό δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στην ιστοσελίδα τους.

Τι θα κερδίσω από μία σωστή ιστοσελίδα:

Προβολή

Εξασφαλίζει ολοκληρωμένη παρουσίαση και αποτελεί από μόνη της ένα μέσο προβολής.

Κύρος

Εκφράζει το κύρος, το μέγεθος, την ποιότητα και τις αξίες ενός οργανισμού.

Marketing

Μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο marketing και να ισχυροποιήσει τις πωλήσεις σας.

Γιατί να δημιουργήσω ξανά μια ιστοσελίδα ενώ έχω ήδη μια;

 

Είναι αλήθεια πως η τεχνολογία στην κατασκευή ιστοσελίδων, αλλά και στη διαχείρισή τους, αλλάζει συνεχώς και με ταχύτατο ρυθμό. Αυτή που σήμερα θεωρείται τεχνολογία αιχμής σε λίγα χρόνια θα θεωρείται ξεπερασμένη.

Τι πρέπει να κάνετε λοιπόν για να λάβετε τη σωστή και πιο συμφέρουσα απόφαση;

Αφιερώστε χρόνο για να παρακολουθήσετε τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας. Θα ήταν δυσάρεστο αυτές να εξελίσσονται και εσείς να μένετε πίσω.

Σημειώστε θετικά σημεία από ιστοσελίδες εταιρειών, που θεωρείτε επιτυχημένα benchmarks, αλλά και κακές πρακτικές άλλων που θα θέλατε να αποφύγετε.

Καταγράψτε τις εξελίξεις της εταιρείας σας και μελετήστε αν αυτές έχουν ενσωματωθεί στην ιστοσελίδα σας ή αν μπορούν να ενσωματωθούν με την υπάρχουσα δομή της.

Ορίστε σαφώς τους στόχους που θέλετε να επιτύχετε με εργαλείο την ιστοσελίδα σας.

Πως θα καταλάβετε αν ήρθε η ώρα για αλλαγή;

Ακόμα κι αν είχατε φτιάξει κάποτε την ιδανική ιστοσελίδα και είχατε περάσει μαζί της στιγμές δόξας, έρχεται η στιγμή που πρέπει να προσδιορίσετε ξανά τους κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας της, με βάση τα σημερινά δεδομένα:

είναι εύχρηστη;

Εξακολουθεί να είναι λειτουργική και σύγχρονη;

είναι responsive;

Προσαρμόζεται σε όλες τις συσκευές (desktop, tablet, mobile);

καμαρώνετε για αυτήν;

Αισθάνεστε δυσάρεστα στη σκέψη ότι κάποιος υποψήφιος πελάτης επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας;

κάνει για marketing;

Μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για διαφήμιση στο διαδίκτυο;

Αν η απόφαση που τελικά λάβετε αποδειχθεί ότι μεσοπρόθεσμα γεννά για την επιχείρησή σας συνεχώς πρόσθετα κόστη, τότε σημαίνει ότι είτε οι στόχοι που θέσατε δεν ήταν σαφώς ορισμένοι ή ότι δε λάβατε τη σωστή καθοδήγηση. Δεν εξοικονομείτε χρήματα διατηρώντας μια ξεπερασμένη για τα δεδομένα της εποχής ιστοσελίδα, ούτε αναβαθμίζοντας την υπάρχουσα με λάθος τρόπο. Αντίθετα, έχετε απώλεια τόσο σε κύρος, όσο και σε πωλήσεις, κάτι που μπορεί να αποτρέψει μία καινούργια, σωστά δομημένη σελίδα. Κάντε μία έρευνα αγοράς σε εταιρείες του κλάδου και απευθυνθείτε σε αυτούς, λαμβάνοντας μία ακόμα γνώμη.

Θέλω μια απλή ιστοσελίδα, υπάρχει κάτι τέτοιο;

H απάντηση σίγουρα είναι απλή.

 

  • Δεν υπάρχει απλή σελίδα.
  • Υπάρχει κακή σελίδα και καλή σελίδα.
  • Αποτελεσματική και μη αποτελεσματική, με εύχρηστο ή με χαοτικό περιβάλλον.

Αυτό δε σημαίνει ότι το απλό είναι αναγκαστικά και κακό. Όμως ένα φαινομενικά απλό αποτέλεσμα, προϋποθέτει σύνθετες και πολύπλοκες διαδικασίες. Μια ιστοσελίδα απαιτεί συστηματική προεργασία και εργασία.

Οι οικονομικές συγκυρίες, ωθούν τους ενδιαφερόμενους να καταφεύγουν σε πολύ οικονομικές, απλοϊκές και τελικά μη αποδοτικές λύσεις. Μια ιστοσελίδα, πρέπει να υπολογίζεται ως μια επένδυση που θα αποδώσει στο χρόνο και όχι ως ένα κοστοβόρο πάγιο έξοδο. Μόνο μία λάθος κατασκευασμένη σελίδα, δημιουργεί έξοδα, αντιθέτως μία σωστά κατασκευασμένη σελίδα θα είναι αποτελεσματική και θα αποφέρει έσοδα.

Πως να διαλέξετε τη σωστή εταιρεία

Η επιλογή της σωστής εταιρείας για την κατασκευή ιστοσελίδας είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας.

Επισκεφτείτε

Επισκεφτείτε κάποιες εταιρείες και θέστε ερωτήματα. Δείτε το χώρο που λειτουργούν και μιλήστε με τους συνεργάτες τους. Με την εμπειρία σας θα καταλάβετε πότε μια εταιρεία εκπληρώνει τις προδιαγραφές που απαιτούνται.

Ζητήστε

Ζητήστε να σας ενημερώνουν αναλυτικά και όχι με όρους που δεν καταλαβαίνετε. Διαπιστώστε αν έχετε ένα κοινό επίπεδο συνεννόησης.

Ενημερωθείτε

Ενημερωθείτε από την εταιρεία για το ποιος αναλαμβάνει κάθε κομμάτι της ιστοσελίδας. Δεν υπάρχει ποτέ ένα άτομο που φτιάχνει ιστοσελίδες. Απαιτείται μια ομάδα συνεργατών. Σχεδιαστές, προγραμματιστές, κειμενογράφοι.

Προτιμήστε

Προτιμήστε μια εταιρεία που έχει καθετοποιημένες όλες αυτές τις υπηρεσίες και δεν τις αναθέτει σε εξωτερικούς συνεργάτες, γιατί έτσι θα έχει τον τρόπο να κατασκευάσει την ιστοσελίδα σας σε πιο οικονομική τιμή.

Δείτε έργα τους

Ζητήστε να σας δείξουν κάποιες από τις ιστοσελίδες που έχουν κατασκευάσει. Όχι μόνο αυτές που έχουν επιλέξει οι ίδιες να δείχνουν σε πιθανούς πελάτες. Ο επαγγελματισμός κρύβεται σε όλες τις ιστοσελίδες και όχι στις πιο εντυπωσιακές.

Ρωτήστε για τον ανταγωνισμό

Ρωτήστε αν διαχειρίζονται την ιστοσελίδα βασικών σας ανταγωνιστών.

Μάθετε για αυτούς

Ρωτήστε επίσης, πόσα χρόνια δραστηριοποιούνται στην αγορά. Η κατασκευή και η διαχείριση μιας ιστοσελίδας απαιτεί μακροχρόνια συνεργασία και εταιρείες που έχουν παρελθόν αλλά και μέλλον.

Γνωρίστε τους πελάτες τους

Και τέλος, αφού γνωρίσετε τους πελάτες τους, ελάτε σε επαφή με τους ίδιους και ζητήστε πληροφορίες για τη συνεργασία τους με την εταιρεία που σας ενδιαφέρει.

Μη θεωρείτε την ιστοσελίδα σας λιγότερο σημαντική επένδυση από τις άλλες επενδύσεις σας. Αφιερώστε της τον ανάλογο χρόνο σε έρευνα αγοράς.

Κόστος κατασκευής ιστοσελίδας

Μην καταφύγετε σε μια φθηνή λύση ανάγκης, γιατί σε βάθος χρόνου θα αποδειχθεί πολύ πιο ακριβή.

 

Πολλοί το πρώτο που ρωτούν είναι αν μια ιστοσελίδα κοστίζει ακριβά. Η απάντηση είναι πως η έλλειψη μιας ιστοσελίδας κοστίζει ακριβότερα. Μια ιστοσελίδα μπορεί να κοστίζει από λίγο έως πολύ, ανάλογα με τις ανάγκες σας και ανάλογα με το πόσο σύνθετη και πολύπλοκη απαιτείται να είναι. Το κόστος είναι επακόλουθο της εργασίας που πραγματοποιείται και δεν πρέπει να είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας. Εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία, είναι το κόστος να είναι απόλυτα συμβατό με το αποτέλεσμα.
Δεδομένου ότι τα χρήματα δεν είναι απεριόριστα, μια καλή λύση είναι να δημιουργήσετε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα έναν προϋπολογισμό, όπως κάνετε με κάθε σας επένδυση. Είναι καλύτερο να γνωρίζετε και να ελέγχετε το κόστος παρά να βαδίζετε δίχως προγραμματισμό.
Εμείς με υπευθυνότητα θα σας πούμε αν το κόστος συμβαδίζει με αυτό που έχετε στο μυαλό σας για την ιστοσελίδα ή με τις πραγματικές σας ανάγκες.
Είναι καλύτερα να μην ξεκινήσετε κάτι αν ο προϋπολογισμός σας δεν επαρκεί για αυτό που πρέπει να γίνει. Καλύτερα να επανέλθετε σε μια άλλη δεδομένη στιγμή, όταν ο προϋπολογισμός σας θα το επιτρέπει.

Συντελεστές κόστους

Το κόστος μιας ιστοσελίδας μπορεί να κυμανθεί από πολύ χαμηλά έως και πολύ υψηλά επίπεδα.

Οι συντελεστές που επηρεάζουν και προσδιορίζουν το κόστος είναι:

 

 

  • Η πολυπλοκότητα και το μέγεθος της ιστοσελίδας.
  • Η επιλογή της τεχνολογίας και του τύπου ιστοσελίδας που θα επιλέξετε. Υπάρχουν «έτοιμες» οικονομικές λύσεις και λύσεις custom made που «ράβονται» στα μέτρα και τις ανάγκες της εταιρείας σας.
  • Το περιεχόμενο, είτε αφορά σε κείμενα, είτε σε εικαστικά και φωτογραφίες που πρέπει να αγορασθούν.
  • Η καθετοποίηση των υπηρεσιών της εταιρείας που θα σας κατασκευάσει τη σελίδα. Η διασπορά σε εξωτερικούς συνεργάτες μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το κόστος προς τα πάνω.

Τύποι ιστοσελίδας ανάλογα με τις ανάγκες σας

Οικονομική λύση

Η πρώτη λύση που προσφέρουμε στους πελάτες μας είναι και η πιο οικονομική κάθως δεν απαιτεί την δημιουργία εικαστικού εξ ολοκλήρου από την αρχή. Το στήσιμο της σελίδας πραγματοποιείται με βάση διαθέσιμα templates της αγοράς, στα οποία έχετε ελευθερία επιλογής σύμφωνα με το προσωπικό σας γούστο οπού θα έχετε τη δυνατότητα να αλλάζετε περιεχόμενο κατά βούληση.

WordPress

Η πλατφόρμα του WordPress χρησιμοποιείται ευρύτερα σε πάνω από εβδομήντα (70) εκατομμύρια ιστότοπους, νούμερο που αντιστοιχεί στο 28% του Διαδικτύου! Tο WordPress ξεκίνησε σαν πλατφόρμα δημοσίευσης ιστολογίων σήμερα όμως το WordPress κυρίως χρησιμοποιείται για την κατασκευή και διαχείριση ιστοσελίδων κάθε είδους. H χρήση και εκμάθηση του WP είναι εύκολη, παρέχει εξαιρετικά ισχυρά πλεονεκτήματα στον χρήστη και πληθώρα επιλογών, τα οποία το καθιστούν προσφιλές τόσο στους αρχάριους, όσο και στους προχωρημένους. Είναι ένα σταθερό προϊόν που δεν πρόκειται να εξαφανιστεί και η ενίσχυση λειτουργικότητας, χρηστικότητας και δημοτικότητας της πλατφόρμας είναι δεδομένη. Επιπλέον, ενσωματώνει κομψότητα, ευκολία χρήσης, τα καλύτερα πρότυπα του Διαδικτύου και είναι δωρεάν.

Woocommerce

Το WooCommerce είναι ένα δωρεάν πρόσθετο του WordPress, το οποίο είναι πραγματικά χρήσιμο για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Το πρόσθετο αυτό δημιουργήθηκε το 2011 και χρησιμοποιείται πλέον από χιλιάδες ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως. Αποτελεί μία εύχρηστη εργαλειοθήκη, η οποία σας επιτρέπει να διαθέσετε οτιδήποτε θέλετε στο διαδίκτυο. Πάνω από το 50% των ιστοσελίδων περιεχομένου του διαδικτύου τροφοδοτούνται από το WordPress. Είναι χρήσιμο να αναφέρουμε οτι σήμερα, το WooCommerce τροφοδοτεί το 29% των ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου ανά τον κόσμο. Χαρακτηριστικά, μόνο στις ΗΠΑ, το WooCommerce αντιστοιχεί στο 29% των αντίστοιχων ιστότοπων, στον Καναδά το μερίδιο αγοράς που κατέχει το WooCommerce ανέρχεται στο 37%, ενώ στην Ινδία το αντίστοιχο ποσοστό που τροφοδοτείται από το WooCommerce ανέρχεται στο εκπληκτικό 41%.

Υβριδική λύση

Η δεύτερη επιλογή που προσφέρουμε στους πελάτες μας είναι με χρήση έτοιμης πλατφόρμας διαχείρισης περιεχομένου WordPress αλλά με τo template/ux-ui να δημιουργείται από καταρτισμένη ομάδα σχεδιαστών μας σε συνεργασία μαζί σας. Αυτό αποτελεί εξατομικευμένη λύση (custom) με περιβάλλον το οποίο καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες σας.

Εξατομικευμένη λύση

Με σχεδιασμό της ιστοσελίδας εξ ολοκλήρου από εμάς. Τόσο το διαχειριστικό περιβάλλον όσο και τα templates δημιουργούνται εκ του μηδενός. Είναι απόλυτα εξατομικευμένη λύση «κομμένη και ραμμένη» στις ανάγκες σας.