Πώς να Βελτιώσεις το Quality Score στο Google AdWords

Πώς να Βελτιώσεις το Quality Score στο Google Ads

Τι Είναι το Quality Score στο Ads

Το Quality score είναι μια βαθμολογία της Google, από το 1 μέχρι το 10, που αφορά στην ποιότητα και στη συνάφεια των keywords που έχεις επιλέξει με τις διαφημίσεις σου.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, κάθε keyword λαμβάνει ένα Quality score σε κλίμακα από το 1 έως το 10, όπου 1 είναι η χαμηλότερη τιμή και 10 η υψηλότερη.

Τα μηδενικά Quality score, τα οποία θα τα δεις με αυτό το σύμβολο «—», εμφανίζονται όταν δεν μπορεί να καθοριστεί με ακρίβεια το Quality score για ένα keyword, επειδή δεν υπάρχουν αρκετά impressions ή κλικς.

Η Google υπολογίζει το Quality score με βάση την εμπειρία που θα έχει ένας χρήστης με μια διαφήμιση και μια landing page για ένα συγκεκριμένο keyword.

Το υψηλότερο Quality score μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο κόστος ανά κλικ (cost-per-click) και σε καλύτερη θέση της διαφήμισής σου (ad position).

Από τί εξαρτάται το Quality Score ;

  • Από το click-through rate (CTR).
  • Από τη σχετικότητα των keywords με τα ad groups.
  • Από την ποιότητα και σχετικότητα των Landing page.
  • Από τη συνάφεια των κειμένων της διαφήμισης (ad text).
  • Από τη διαφορετική απόδοση ανάλογα με τις συσκευές.
  • Από τη γεωγραφική απόδοση των διαφημίσεών σου.
  • Από την ιστορικότητα της απόδοσης του λογαριασμού σου στο AdWords.

Αν και κανένας, εκτός από τη Google, δεν γνωρίζει ακριβώς το πόση βαρύτητα δίνεται σε κάθε ένα από αυτά, μπορούμε να πούμε ότι το click-through rate (CTR) είναι από τα πιο σημαντικά.

Όταν όλο και περισσότεροι χρήστες βλέπουν τη διαφήμισή σου και την κλικάρουν, αυτό αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη προς τη Google ότι οι διαφημίσεις σου είναι σχετικές και χρήσιμες για αυτούς.

Συνεπώς, η Google σε ανταμείβει με υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και με χαμηλότερο κόστος.

Παράγοντες που καθορίζουν το Quality Score

Το Quality score καθορίζεται από τρεις κύριους παράγοντες: το Expected clickthrough rate (CTR), το Ad relevance και το Landing page experience.

Αναλυτικότερα:

1. Expected clickthrough rate (CTR)

 

Το Expected clickthrough rate (CTR) είναι ένα keyword status που χρησιμοποιεί το AdWords, το οποίο μετράει την πιθανότητα να λάβουν κλικ οι διαφημίσεις σου, όταν εμφανίζονται για το συγκεκριμένο keyword, ανεξάρτητα από τη θέση της διαφήμισης, τα extensions και άλλα ad formats που ενδέχεται να επηρεάζουν την ορατότητα και την προβολή των διαφημίσεών σου.

Αυτό το status προβλέπει, αν το συγκεκριμένο keyword είναι πιθανό να οδηγήσει σε ένα κλικ στις διαφημίσεις σου.

Το AdWords ελέγχει το πώς έχουν αποδώσει τα keywords σου στο παρελθόν, βάσει της θέσης των διαφημίσεών σου.

Το expected clickthrough rate (CTR) που παρέχει το AdWords για κάθε keyword στον λογαριασμό σου, είναι μια εκτίμηση που βασίζεται στην υπόθεση ότι κάθε search term που γίνεται, αντιστοιχεί ακριβώς με τα keywords σου.

Κατά τη στιγμή του AdWords auction, το AdWords υπολογίζει με περισσότερη ακρίβεια το expected clickthrough rate (CTR), βάσει των search term, του τύπου συσκευής και άλλων παραγόντων.

Μπορούν να εμφανιστούν τρία πιθανά status: above average, average, or below average:

  • Το status average ή above average σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με το Expected clickthrough rate αυτού του keyword, σε σύγκριση με όλα τα άλλα keywords στο AdWords.
  • Το status below average σημαίνει ότι ίσως θα πρέπει να αλλάξεις το text των διαφημίσεών σου, ώστε να καταστεί πιο σχετικό με τα keywords σου.Χρησιμοποίησε αυτά τα status για να προσδιορίσεις και να καταλάβεις, αν τα keywords που έχεις επιλέξει είναι σχετικά ή όχι με τις διαφημίσεις σου, και αν θα σε βοηθήσουν, ώστε να έχουν οι διαφημίσεις σου μια καλή απόδοση.

2. Ad relevance

 

Το Ad relevance είναι ένα keyword status που χρησιμοποιεί το Google Ads, το οποίο υπολογίζει πόσο στενά συνδέεται το keyword σου με τις διαφημίσεις σου.

Αυτό το status περιγράφει πόσο ταιριάζει το keyword σου με το μήνυμα των διαφημίσεων σου.

Μπορούν να εμφανιστούν τρία πιθανά status: above average, average, or below average:

  • Το status average ή above average σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με τη σχετικότητα των keyword σου, σε σύγκριση με όλα τα άλλα keyword στο AdWords.
  • Το status below average σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σου ή τα keyword που έχεις επιλέξει μπορεί να μην είναι πολύ σχετικά, ή οι διαφημίσεις σου μπορεί να περιλαμβάνουν πολλά θέματα.

Προσπάθησε να δημιουργείς ad groups με ένα συγκεκριμένο θέμα, έτσι, ώστε να διασφαλίζεις ότι οι διαφημίσεις σου σχετίζονται στενά με τα keyword που έχεις επιλέξει.

Χρησιμοποίησε αυτό το status για να εντοπίσεις τα keyword που μπορεί να μην είναι αρκετά σχετικά με τις διαφημίσεις σου, και θα έχουν ως αποτέλεσμα να μην αποδίδουν αρκετά καλά.

 

3. Landing page experience

 

Το Landing page experience είναι ένα keyword status που χρησιμοποιεί το AdWords, προκειμένου να εκτιμηθεί πόσο σχετική και χρήσιμη θα είναι η Landing page σου στους χρήστες που θα κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου.

Οι Landing page με τις μεγαλύτερες βαθμολογίες είναι συνήθως καλά οργανωμένες και διαθέτουν κείμενο που σχετίζεται με τα search terms των χρηστών.

Το Landing page experience status περιγράφει τις πιθανότητες που έχει η Landing page σου να παρέχει μια καλή εμπειρία στους χρήστες που θα κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου και θα οδηγηθούν στο website σου.

Θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι οι landing page σου είναι σαφής και χρήσιμες στους χρήστες, καθώς και ότι σχετίζονται με τα keyword σου και, ουσιαστικά, με αυτά που αναζητούν οι χρήστες.

Μπορούν να εμφανιστούν τρία πιθανά status: above average, average, or below average:

  • Το status average ή above average σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με τη σχετικότητα των keyword σου και των landing page, σε σύγκριση με όλα τα άλλα keyword στο AdWords.
  • Το status below average σημαίνει ότι ίσως θα πρέπει να κάνεις κάποιες αλλαγές στις landing page σου, έτσι, ώστε να τις βελτιώσεις.

Χρησιμοποίησε αυτό το status για να εντοπίσεις τις Landing page που ενδέχεται να επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των διαφημίσεών σου και, κατά συνέπεια, τα conversions σου.

Πώς να βελτιώσεις το Quality Score

Αν το Expected clickthrough rate (CTR) των διαφημίσεών σου θέλει βελτίωση, καλό θα ήταν να κάνεις τις εξής ενέργειες:

  • Δημιούργησε πιο ελκυστικά ad texts, ώστε να τραβήξεις τα κλικ των χρηστών.
  • Επισήμανε ένα μοναδικό πλεονέκτημα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου.
  • Πειραματίσου με διάφορα calls to action.
  • Γίνε πιο συγκεκριμένος με τα ad texts σου.

Αν το Ad relevance των διαφημίσεών σου θέλει βελτίωση, καλό θα ήταν να κάνεις τις εξής ενέργειες:

  • Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις ως ad text τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι χρήστες στα search queries τους.
  • Μετακίνησε τα keywords σου σε μικρότερα ad groups και δημιούργησε πιο στοχευμένες διαφημίσεις.
  • Αναζήτησε ad groups με διάφορα keywords, τα οποία δεν ταιριάζουν στην ίδια διαφήμιση και μετακίνησέ τα σε δικά τους ad groups με περισσότερο στοχευμένες διαφημίσεις, που να στοχεύουν στα search queries των χρηστών.
  • Προσπάθησε να βρεις και να απευθυνθείς στο search intent των χρηστών που κρύβεται πίσω από τα search queries τους.
  • Πρόσθεσε negative keywords, έτσι, ώστε να αποτρέψεις την εμφάνιση των διαφημίσεών σου σε search queries, τα οποία είναι μη σχετικά με τις διαφημίσεις σου.

Αν το Landing page experience των διαφημίσεών σου θέλει βελτίωση, καλό θα ήταν να κάνεις τις εξής ενέργειες:

  • Στείλε τους χρήστες σε Landing page που σχετίζονται περισσότερο με τα search queries των χρηστών. Αν κάποιος ψάχνει για δερμάτινα παπούτσια, τότε η σελίδα στην οποία θα τον στείλεις μέσω της διαφήμισής σου, θα πρέπει να περιέχει δερμάτινα παπούτσια και όχι απλά παπούτσια.
  • Χρησιμοποίησε τις διαφημίσεις σου, έτσι, ώστε να βελτιώσεις τις Landing page σου. Οι διαφημίσεις σου θα πρέπει να λένε στους χρήστες το τι πρόκειται να συναντήσουν, αν κάνουν κλικ στη διαφήμιση και να βρίσκουν αυτό που ψάχνουν στις Landing page σου.
  • Βεβαιώσου ότι οι χρήστες θα βρουν στις Landing page σου, αυτό για το οποίο έκαναν κλικ στις διαφημίσεις σου. Ακόμα και αν συμβαίνει αυτό, πειραματίσου με τις Landing page σου και προσπάθησε να πετύχεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερο engagement από τους χρήστες.
  • Χρησιμοποίησε το Conversion rate ως μια μέτρηση για την απόδοση των Landing page σου. Αν και το Conversion rate δεν είναι κάτι το οποίο επηρεάζει το Quality score, είναι όμως ένα καλό metric για την απόδοση των Landing page σου.
  • Mobile First. Η ευκολία πλοήγησης μέσω κινητών συσκευών είναι κάτι το οποίο εκτιμούν και προτιμούν οι χρήστες. Think mobile λοιπόν.

Comments are disabled.