Πώς να γράψετε την τέλεια μετα-περιγραφή

Η μετα-περιγραφή είναι ένα χαρακτηριστικό HTML που χρησιμοποιείται για την περιγραφή της σελίδας. Μπορεί να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης ως απόσπασμα κάτω από την ετικέτα τίτλου για να παρέχει περισσότερο περιεχόμενο.

Παρόλο που η μετα-περιγραφή δεν αποτελεί παράγοντα κατάταξης και το Google το εμφανίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης μόνο στο 37% των φορών, εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό μέρος του on-site SEO που θα πρέπει να γίνεται για την κάθε ιστοσελίδα.

Σε αυτόν τον οδηγό, θα μάθετε πώς να δημιουργείτε γρήγορα εξαιρετικές μετα-περιγραφές και πώς να τις ελέγχετε αποτελεσματικά. Αλλά πρώτα, επιτρέψτε μας να σας εξηγήσουμε γιατί οι μετα-περιγραφές εξακολουθούν να έχουν μεγάλη σημασία, παρόλο που δεν φαίνεται τόσο, στο SEO.

Γιατί οι μετα-περιγραφές εξακολουθούν να έχουν σημασία

Έχοντας μια συναρπαστική μετα-περιγραφή, η ιστοσελίδα σας προσελκύει περισσότερα άτομα να κάνουν κλικ σε αυτή στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό είναι σημαντικό, παρόλο που η Google εμφανίζει μετα-περιγραφές μόνο στο 37% των φορών.

Για παράδειγμα, εάν η σελίδα σας λαμβάνει 50.000 εμφανίσεις το μήνα, η Google εμφανίζει τη μετα-περιγραφή για 18.500 από αυτές τις εμφανίσεις κατά μέσο όρο. Η αύξηση του CTR από 4% σε μόλις 4,5% σε αυτήν την περίπτωση θα είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν 100 επιπλέον κλικ.

Έτσι, ενώ δεν πρέπει να έχετε εμμονή με τις μετα-περιγραφές, αξίζει να αφιερώσετε λίγα λεπτά του χρόνου σας εαν το «ναι» είναι η απάντηση σε τουλάχιστον μία από αυτές τις ερωτήσεις:

  • Η σελίδα προορίζεται να αυξήσει την οργανική επισκεψιμότητα;
  • Είναι πιθανό να κοινοποιηθεί στα Social Media;

Πάμε τώρα στην διαδικασία δημιουργίας της μετα-περιγραφής…

1. Αναπτύξτε το title tag σας

Σκεφτείτε πάντα την περιγραφή ως κάτι που συμπληρώνει το title tag σας. Οι τίτλοι πρέπει να συνοψίζουν μια σελίδα χρησιμοποιώντας μερικές κύριες λέξεις-κλειδιά που χαρακτηρίζουν το θέμα. Η μετα-περιγραφή προσφέρει την ευκαιρία να επεκταθεί σε αυτό περαιτέρω.

Μην ανησυχείτε για λέξεις-κλειδιά. Είναι πιο σημαντικό να δημιουργήσετε κάτι που συνδέεται με τον αναγνώστη και τον δελεάζει να κάνει κλικ.

2. Αντιστοίχιση πρόθεσης αναζήτησης

Η πρόθεση αναζήτησης είναι το “γιατί” πίσω από μία αναζήτηση. Με άλλα λόγια, τι ψάχνουν οι περισσότεροι όταν αναζητούν την κύρια λέξη-κλειδί σας;

  • Θέλουν πληροφορίες;
  • Θέλουν να αγοράσουν κάτι;
  • Ψάχνουν έναν συγκεκριμένο ιστότοπο;
  • Θέλουν μια γρήγορη απάντηση σε μια ερώτηση;

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αποτελέσματα αναζήτησης ως μέσο για αυτό. Η Google προσπαθεί να παρέχει τα πιο συναφή αποτελέσματα για τους χρήστες που αναζητούν, οπότε αναζητήστε ομοιότητες μεταξύ των αποσπασμάτων κορυφαίων σελίδων.

Για παράδειγμα, σχεδόν κάθε αποτέλεσμα για τη “μετα-περιγραφή” δείχνει έναν ορισμό στο απόσπασμα… οπότε θα ακολουθήσουμε αυτή την τεχνική και εμείς.

Άλλα SERPs μπορεί να μην είναι τόσο απλά, αλλά μπορείτε πάντα να καταλάβετε κάποιες ενδείξεις. Ας ρίξουμε μια ματιά στο “how to tie a tie”:

Όλα τα αποσπάσματα μιλούν για διαφορετικούς τύπους κόμπων και οι περισσότεροι αναφέρουν πώς η σελίδα περιλαμβάνει πιο αναλυτικές οδηγίες. Έτσι καταλαβαίνουμε ότι αυτά τα πράγματα είναι πιθανώς σημαντικά για τους επισκέπτες και αξίζει να συμπεριληφθούν σε μια μετα-περιγραφή.

Απλώς χρειάζεται έξτρα προσοχή με SERPs μικτής πρόθεσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα πρέπει να πάρετε ιδέες από τα αποσπάσματα σελίδων που ταιριάζουν περισσότερο με τον τύπο περιεχομένου που δημοσιεύετε εσείς.

3. Χρήση Ενεργητικής φωνής

Η Ενεργητική φωνή προσφέρει μεγαλύτερη σαφήνεια και προσελκύει τον επισκέπτη με αμεσότητα, ενώ η Παθητική φωνή πολλές φορές είναι πιο βαρετή και λιγότερο ελκυστική για τον επισκέπτη.
Φυσικά, δεν είναι πάντα συνετό να γράφετε μετα-περιγραφές με Ενεργητική φωνή. Περίπτωση: περιγραφές στυλ ορισμού. Αλλά ως γενικός κανόνας, η παθητική φωνή είναι περισσότερο η εξαίρεση παρά ο κανόνας.

4. Να είστε συνοπτικοί

Οι μετα-περιγραφές δεν αποτελούν μέρος για αφήγηση. Κάθε λέξη έχει σημασία επειδή οι χρήστες αποφασίζουν γρήγορα σε τι να κάνουν κλικ, μειώνοντας τα αποτελέσματα και επειδή οι περιγραφές κόβονται μετά από ένα ορισμένο όριο.

Αυτή τη στιγμή, το όριο είναι 920 pixels (~ 160 χαρακτήρες) σε υπολογιστές και 680 pixels (~ 120 χαρακτήρες) σε κινητό. Η καλύτερη λύση είναι να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο όπως το Yoast με την ενσωματωμένη λειτουργία του για να μην ξεπερνάτε ποτέ το όριο σε χαρακτήρες.

Το αν στοχεύετε για χρήστες κινητών ή υπολογιστών εξαρτάται από το κοινό σας. Εάν γενικά θέλετε μεγαλύτερες περιγραφές για χρήστες υπολογιστών, φροντίστε να φτάσετε στα  ¾ του μήκους, ώστε ακόμη και οι χρήστες κινητών να μπορούν να το δουν.

Τι θέλει προσοχή εδώ; Να είστε περιεκτικοί για τους χρήστες, όχι για τις μηχανές αναζήτησης. Το όριο μήκους είναι ένα καλό σημάδι ότι μπορεί να υπάρχουν περιττές λέξεις.

5. Αναπτύξτε τη μετα-περιγραφή

Εάν χρησιμοποιείτε CMS, αυτό είναι εξαιρετικά εύκολο. Στο Wix, το Squarespace, το Shopify και άλλα, θα βρείτε ένα μέρος για να πληκτρολογήσετε ή να επικολλήσετε τη μετα-περιγραφή σας στο backend.Στο WordPress, add ons όπως το Yoast και το RankMath προσθέτουν την ίδια λειτουργία.

Εάν δεν χρησιμοποιείτε CMS, απλώς επικολλήστε την μετα-περιγραφής στο < head > section του κώδικα HTML σας.

Αν προσθέτε την μετα-περιγραφή σας απ’ευθείας στον κώδικα, μην χρησιμοποιείτε τα διότι μπορεί να υπάρχει θέμα στον κώδικα. Χρησιμοποιήστε καλύτερα την έννοια &quot

Εξαιρετικά παραδείγματα μετα-περιγραφής

1. Healthline

Οι περισσότεροι χρήστες που αναζητούν φαίνεται να αναζητούν έναν ορισμό εδώ, έτσι φαίνεται αυτή η μετα-περιγραφή. Στη συνέχεια, προτρέπει τον αναγνώστη να μάθει περισσότερα σχετικά με τα οφέλη της γλυκίνης κάνοντας κλικ. Απλό και αποτελεσματικό.

2. TimeOut

Σκέφτηκα ότι θα έβλεπα μικτά αποτελέσματα γειτονιών και ξενοδοχείων εδώ, αλλά τα αποτελέσματα αναζήτησης επικεντρώνονται κυρίως στις περιοχές της Πράγας. Και αυτή η περιγραφή ταιριάζει απόλυτα με την πρόθεση. Προσφέρει μια λύση με έναν συνοπτικό, ελαφρύ και ενεργό τρόπο. Η αναφορά σε “πέντε καλύτερες γειτονιές” εξοικονομεί χρόνο από τον αναγνώστη.

Συμπερασματικά

Οι μετα-περιγραφές είναι ένα από τα πρώτα θέματα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι όταν εισέρχονται στον κόσμο του SEO. Ευτυχώς, είναι επίσης ένα από τα ευκολότερα κατανοητά και master, οπότε δεν θα χρειαστεί ποτέ να ξοδέψετε πολύ χρόνο σε αυτό.

Πηγή: https://ahrefs.com/blog/meta-description

AdvertisingSEOTutorial

Google Rankinggoogle searchmeta descriptionSEO

Comments are disabled.