Τι είναι το SEO;

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι η διαδικασία της βελτιστοποίησης περιεχομένου που θα ανακαλυφθεί μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης μιας μηχανής αναζήτησης.
Τα οφέλη είναι προφανή: δωρεάν, οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, κάθε μήνα.

Αλλά πώς βελτιστοποιείτε το περιεχόμενό σας για το SEO και ποιοι είναι οι “παράγοντες κατάταξης”;

Για να απαντήσουμε σε αυτό, πρέπει πρώτα να καταλάβουμε πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης.

Πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης

Οι μηχανές αναζήτησης είναι σαν βιβλιοθήκες για την ψηφιακή εποχή. Αντί να αποθηκεύουν αντίγραφα βιβλίων, αποθηκεύουν αντίγραφα ιστοσελίδων. Όταν πληκτρολογείτε ένα ερώτημα σε μια μηχανή αναζήτησης, εξετάζει όλες τις σελίδες στο ευρετήριό του και προσπαθεί να επιστρέψει τα πιο σχετικά αποτελέσματα.

Για να γίνει αυτό, χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα υπολογιστή που ονομάζεται αλγόριθμος.
Κανείς δεν ξέρει ακριβώς πώς λειτουργούν αυτοί οι αλγόριθμοι, αλλά έχουμε ενδείξεις, τουλάχιστον από την Google.

Παρακάτω δείτε τι λέει η Google συγκεκριμένα:

Για να σας δώσουμε τις πιο χρήσιμες πληροφορίες, οι αλγόριθμοι αναζήτησης εξετάζουν πολλούς παράγοντες, όπως τις λέξεις του ερωτήματός σας, τη συνάφεια και τη χρηστικότητα των σελίδων, την εμπειρία των πηγών και την τοποθεσία και τις ρυθμίσεις σας. Το βάρος που εφαρμόζεται σε κάθε παράγοντα ποικίλλει ανάλογα με τη φύση του ερωτήματός σας – για παράδειγμα, η φρεσκάδα του περιεχομένου παίζει μεγαλύτερο ρόλο στην απάντηση ερωτήσεων σχετικά με τα τρέχοντα θέματα ειδήσεων από ό, τι αφορά τους ορισμούς του λεξικού.

Πως λειτουργεί το SEO

Με απλά λόγια, το SEO λειτουργεί αποδεικνύοντας στις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενό σας είναι το καλύτερο αποτέλεσμα για το συγκεκριμένο θέμα.

Αυτό συμβαίνει επειδή όλες οι μηχανές αναζήτησης έχουν τον ίδιο στόχο: Να δείξουν τα καλύτερα, πιο συναφή αποτελέσματα στους χρήστες τους.

Το πώς ακριβώς το κάνετε αυτό εξαρτάται από τη μηχανή αναζήτησης για την οποία βελτιστοποιείτε.

Αν θέλετε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες σας, τότε πρέπει να κατανοήσετε και να ικανοποιήσετε τον αλγόριθμο της Google. Αν θέλετε περισσότερες προβολές βίντεο, τότε πρόκειται για τον αλγόριθμο του YouTube.

Δεδομένου ότι κάθε μηχανή αναζήτησης έχει διαφορετικό αλγόριθμο κατάταξης, θα ήταν αδύνατο να καλυφθούν όλα σε αυτόν τον οδηγό.

Έτσι, στο μέλλον, θα επικεντρωθούμε στον τρόπο κατάταξης στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης όλων αυτών: Google.

Πως να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας
για το Google

Το Google χρησιμοποιεί περίφημα περισσότερους από 200 παράγοντες κατάταξης.

Υπήρξε ακόμη και ο τρόπος συνομιλίας το 2010 που θα μπορούσε να είναι έως 10.000.

Κανείς δεν ξέρει ποιοι είναι όλοι αυτοί οι παράγοντες κατάταξης, αλλά γνωρίζουμε μερικούς από αυτούς.

Πως? Επειδή η Google μας είπε, και πολλοί άνθρωποι – συμπεριλαμβανομένου μας – έχουν μελετήσει τους συσχετισμούς μεταξύ διαφόρων παραγόντων και της κατάταξης της Google.

Θα συζητήσουμε μερικά από αυτά σύντομα. Αλλά πρώτα, ένα σημαντικό σημείο:

Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες και όχι ιστότοπους.

Ακριβώς επειδή η επιχείρησή σας δημιουργεί παράθυρα βιτρό, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας θα πρέπει να κατατάσσεται στην αναζήτηση, “παράθυρα βιτρό”.

Μπορείτε να ταξινομήσετε για διαφορετικές λέξεις-κλειδιά και θέματα με διαφορετικές σελίδες.

Ας μιλήσουμε τώρα για μερικά από τα πράγματα που επηρεάζουν την κατάταξη και την προβολή της μηχανής αναζήτησης.

Ανιχνευσιμότητα

Για να μπορέσει η Google να εξετάσει την κατάταξη του περιεχομένου σας, πρέπει πρώτα να γνωρίζει ότι υπάρχει.

Η Google χρησιμοποιεί διάφορους τρόπους για να ανακαλύψει νέο περιεχόμενο στον ιστό, αλλά η κύρια μέθοδος είναι ανίχνευση. Με απλά λόγια, η ανίχνευση είναι όπου η Google ακολουθεί συνδέσμους στις σελίδες που ήδη γνωρίζουν σε αυτές που δεν έχουν ξαναδεί.

Για να το κάνουν αυτό, χρησιμοποιούν ένα πρόγραμμα υπολογιστή που ονομάζεται αράχνη.

Ας υποθέσουμε ότι η αρχική σας σελίδα έχει έναν σύνδεσμο από έναν ιστότοπο που βρίσκεται ήδη στο ευρετήριο της Google.

Την επόμενη φορά που θα ανιχνεύσουν αυτόν τον ιστότοπο, θα ακολουθήσουν αυτόν τον σύνδεσμο για να ανακαλύψουν την αρχική σελίδα του ιστότοπού σας και πιθανόν να τον προσθέσουν στο ευρετήριό τους.

Από εκεί, θα ανιχνεύσουν τους συνδέσμους στην αρχική σας σελίδα για να βρουν άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας.

Ωστόσο, ορισμένα πράγματα μπορούν να αποκλείσουν τα προγράμματα ανίχνευσης της Google είναι:

  • Κακή εσωτερική σύνδεση: Η Google βασίζεται σε εσωτερικούς συνδέσμους για ανίχνευση όλων των σελίδων στον ιστότοπό σας. Οι σελίδες χωρίς εσωτερικούς συνδέσμους συχνά δεν ανιχνεύονται.
  • Εσωτερικοί σύνδεσμοι χωρίς παρακολούθηση: Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι με ετικέτες nofollow δεν θα ανιχνευθούν από την Google.
  • Σελίδες Noindexed: Μπορείτε να εξαιρέσετε σελίδες από το ευρετήριο της Google χρησιμοποιώντας μια μετα-ετικέτα noindex ή μια κεφαλίδα HTTP. Εάν άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας έχουν μόνο εσωτερικούς συνδέσμους από σελίδες που δεν έχουν προσαρτηθεί, υπάρχει πιθανότητα η Google να μην τις βρει.
  • Αποκλεισμός στο robots.txt: Το Robots.txt είναι ένα αρχείο κειμένου που λέει στην Google πού μπορεί και δεν μπορεί να μεταβεί στον ιστότοπό σας. Εάν οι σελίδες έχουν αποκλειστεί εδώ, δεν θα ανιχνευθούν

Φιλικότητα προς τα κινητά

Έρευνες έχουν δείξει πως 8 στους 10 επισκέπτες εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα εάν το περιεχόμενο της δεν εμφανίζεται σωστά στην συσκευή τους, είτε πρόκεται για κινητό είτε για υπολογιστή.

Αυτό είναι σημαντικό επειδή η Google θέλει να διατηρήσει τους χρήστες ικανοποιημένους. Οι σελίδες που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για κινητά οδηγούν σε δυσαρέσκεια. Και ακόμη και αν κατατάξετε και κερδίσετε το κλικ, τα περισσότερα άτομα δεν θα κολλήσουν για να καταναλώσουν το περιεχόμενό σας.

Μπορείτε να ελέγξετε αν οι ιστοσελίδες σας είναι φιλικές προς κινητά με το εργαλείο mobile-friendly testing της Google. Εάν δεν είναι, προσλάβετε έναν προγραμματιστή για να τις διορθώσετε.

Ταχύτητα ιστοσελίδας

Η ταχύτητα ιστοσελίδας αναφέρεται στο πόσο γρήγορα φορτώνει. Είναι ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης τόσο για τους υπολογιστές όσο για τα κινητά.
Γιατί; Η Google θέλει να διατηρήσει τους χρήστες ικανοποιημένους. Εάν οι χρήστες τους κάνουν κλικ σε αποτελέσματα αναζήτησης που χρειάζονται πολύ χρόνο για φόρτωση, αυτό οδηγεί σε δυσαρέσκεια.

Για να ελέγξετε την ταχύτητα των ιστοσελίδων σας, χρησιμοποιήστε το εργαλείο Pagespeed Insights της Google.

Πρόθεση αναζήτησης

Η εύρεση μιας λέξης-κλειδιού ή λέξεων-κλειδιών για τις οποίες θέλετε να ταξινομήσετε είναι εύκολη. Απλώς επικολλήστε ένα θέμα σε ένα εργαλείο έρευνας λέξεων-κλειδιών όπως το Ahrefs Keywords Explorer και, στη συνέχεια, αναζητήστε σχετικές ιδέες για λέξεις-κλειδιά με βάση τον όγκο αναζήτησης.

Η Google ερμηνεύει την πρόθεση πίσω από την αναζήτηση και δείχνει τα αποτελέσματα που ο χρήστης θέλει να δει.
Αυτή είναι η πρόθεση αναζήτησης σε δράση.

Πώς βελτιστοποιείτε την ιστοσελίδα σας για αυτό;

Κοιτάξτε τις κορυφαίες σελίδες και διαμορφώστε κατάλληλα την ιστοσελίδα σας στους ακόλουθους τομείς:

  • Τύπος περιεχομένου: Είναι οι περισσότερες αναρτήσεις ιστολογίου αποτελεσμάτων, σελίδες προϊόντων, σελίδες κατηγοριών, landing pages ή κάτι άλλο;
  • Μορφή περιεχομένου: Η Google κατατάσσει κυρίως οδηγούς, άρθρα στυλ λίστας, σεμινάρια, συγκρίσεις, απόψεις ή κάτι εντελώς διαφορετικό; (Σημείωση. Αυτό ισχύει κυρίως για ενημερωτικά θέματα.)
  • Σκοπιά περιεχομένου: Υπάρχει ένα κοινό θέμα ή ένα μοναδικό σημείο πώλησης στις κορυφαίες σελίδες; Εάν ναι, αυτό σας δίνει κάποια εικόνα για το τι μπορεί να είναι σημαντικό για τους ερευνητές.

Πέρα από αυτό, μπορείτε επίσης να ελέγξετε για την παρουσία (ή όχι) των λειτουργιών SERP για να συμπεράνετε την πρόθεση αναζήτησης.

Backlinks

Ο αλγόριθμος κατάταξης της Google βασίζεται σε κάτι που ονομάζεται PageRank.
Με απλά λόγια, αυτό ερμηνεύει τους συνδέσμους ως ψήφους. Σε γενικές γραμμές, οι σελίδες με περισσότερες ψήφους τείνουν να κατατάσσονται υψηλότερα.

Σύντομη ιστορία, τα backlinks έχουν μεγάλη σημασία αν θέλετε να υψηλές κατατάξεις.

Το πρόβλημα είναι ότι η δημιουργία συνδέσμων μπορεί να είναι δύσκολη, ειδικά σε συγκεκριμένους τύπους περιεχομένου όπως σελίδες προϊόντων.

Υπάρχουν τόνοι τακτικής δημιουργίας συνδέσμων, αλλά αν είστε νέοι στο παιχνίδι, στοχεύστε να δημιουργήσετε συνδέσμους για το καλύτερο ενημερωτικό σας περιεχόμενο (π.χ. μια ανάρτηση ιστολογίου ή ένα δωρεάν εργαλείο)

Εδώ είναι ένας τρόπος να το κάνετε αυτό:

Αναζητήστε τη λέξη-κλειδί σας στο Google. Αναζητήστε σελίδες που δεν είναι τόσο καλές όσο οι δικές σας. Επικολλήστε τη διεύθυνση URL αυτής της σελίδας σε ένα από τα πολλά δωρεάν εργαλέια ελέγχου backlink για να δείτε τους 100 κορυφαίους συνδέσμους της.

Κύρος ιστοσελίδων

Δεν έχουν όλα τα backlinks το ίδιο κύρος. Μερικά φέρουν μεγαλύτερο από άλλα.
Αυτό το γεγονός είναι ενσωματωμένο στον τρόπο λειτουργίας του PageRank.

Σε γενικές γραμμές, οι σύνδεσμοι από σελίδες υψηλών αρχών είναι ισχυρότεροι από αυτούς από σελίδες χαμηλής εξουσίας.

Δυστυχώς, η Google διέκοψε τις δημόσιες βαθμολογίες PageRank το 2016. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον τρόπος να δούμε πόση «αρχή» έχει μια ιστοσελίδα στα μάτια της Google.

Ευτυχώς, υπάρχουν παρόμοιες μετρήσεις, μία εκ των οποίων είναι URL Rating (UR).

Το URL Rating χαρακτηρίζεται από κλίμακα από 0-100 και λαμβάνει υπόψη τόσο την ποσότητα όσο και την ποιότητα των συνδέσμων σε μια ιστοσελίδα.

Όταν μελετήσαμε τη σχέση μεταξύ UR και οργανικής επισκεψιμότητας αναζήτησης, βρήκαμε μια σαφή θετική συσχέτιση.

Φυσικά, τα backlinks δεν είναι ο μόνος τρόπος για να ενισχυθεί το κύρος μιας ιστοσελίδας.

Το URL Rating (UR) λαμβάνει επίσης υπόψη τους εσωτερικούς συνδέσμους, πράγμα που σημαίνει ότι οι σύνδεσμοι από άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας συμβάλλουν στην αρχή μιας σελίδας.

Αν θέλετε να ενισχύσετε το κύρος μιας συγκεκριμένης σελίδας και προσπαθείτε να δημιουργήσετε backlinks σε αυτήν, σκεφτείτε να προσθέσετε κάποιους σχετικούς εσωτερικούς συνδέσμους από άλλες σελίδες υψηλού κύρους.

Ποιότητα περιεχομένου

Η Google θέλει να κατατάξει τα πιο αξιόπιστα και χρήσιμα αποτελέσματα — πάντα.

Για να το κάνουν αυτό, εξετάζουν σήματα που σχετίζονται με το περιεχόμενο, όπως εμπειρογνωμοσύνη, εγκυρότητα και αξιοπιστία.
Γενικά, αυτά είναι γνωστά ως EAT.

Άλλα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε την αντιληπτή ποιότητα του περιεχομένου σας μπορεί να είναι:

  • Παραμείνετε σε επίπεδο ανάγνωσης 7ου ή 8ου βαθμού. Οι περισσότεροι αναγνώστες διαβάζουν σε αυτό το επίπεδο.
  • Χρησιμοποιήστε σύντομες προτάσεις και παραγράφους. Γράφετε περιεχόμενο για ιστοσελίδα, όχι δοκίμιο.
  • Χρησιμοποιήστε Links για διάφορες, χρήσιμες ιστοσελίδες. Μην ανησυχείτε για τη «συσσώρευση PageRank». Στόχος να κάνετε το περιεχόμενό σας όσο το δυνατόν πιο πολύτιμο για τους επισκέπτες.
  • Αποφύγετε τα μεγάλα, μονοκόμματα κείμενα. Προσθέστε εικόνες, βίντεο, quotes κ.λπ. Στόχος να κάνετε το περιεχόμενό σας ελκυστικό.

Σε γενικές γραμμές, όσο πιο προσιτό είναι το περιεχόμενό σας στην πλειονότητα των ατόμων που αναζητούν, τόσο το καλύτερο.

Η “φρεσκάδα” είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για ορισμένες αναζητήσεις.

Συμπερασματικά

Η γνώση του τρόπου λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης και των χαρακτηριστικών που αναζητούν κατά την κατάταξη περιεχομένου είναι ζωτικής σημασίας κατά την προσπάθεια δημιουργίας περιεχομένου που κατατάσσεται.

Ωστόσο, οι αλγόριθμοι μηχανών αναζήτησης αλλάζουν συνεχώς και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι αυτό που είναι σημαντικό σήμερα θα εξακολουθήσει να είναι σημαντικό το επόμενο έτος.

Μην αφήνεις να σε πανικοβάλλει. Σε γενικές γραμμές, τα σημαντικά πράγματα παραμένουν σταθερά με την πάροδο του χρόνου.

Παράγοντες όπως backlinks, “κύρος” και αντιστοίχιση πρόθεσης αναζήτησης υπήρξαν κρίσιμοι παράγοντες εδώ και πολλά χρόνια – και δεν υπάρχει ένδειξη ότι θα αλλάξει σύντομα.

AdvertisingSEOTutorial

Googlesearch engine optimizationSEOtropos leitourigasveltistopoiisi

Comments are disabled.